تسهیلات تا سقف 300 میلیون تومان برای شرکت های دانش بنیان
ثبت ملاصدرا ارائه دهنده خدمات تخصصی ثبت، تغییرات و انحلال شرکت

چهار شنبه 12 آذر 1393
ن : ثبت ملاصدرا

تسهیلات تا سقف 300 میلیون تومان برای شرکت های دانش بنیان

سورنا ستاری اظهار کرد:هزینه کردن در پژوهش صرفا منجر به نتیجه‌گیری نمی‌شود، نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم.تکنولوژی جدید تجاری است باید از دانش ثروت تولید کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت:کارهای پژوهشی باید طوری انجام شود که خریدار آن وجود داشته باشد.

 سورنا ستاری در نشست هم‌اندیشی با روسای دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم‌پزشکی جندی‌شاپور اهواز که  در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد گفت: ما به پژوهش های پایه ،بها می­دهیم هدف معاونت این است که پژوهش ها در صورتی انجام شود خریدار داشته باشند. در این صورت است که پژوهش برای جامعه مفید خواهد بود.

وی گفت: اینکه ما فقط کارهای پژوهشی انجام دهیم و کارهای تحقیقاتی را حمایت کنیم به تنهایی اشتباه است باید از آنها برای ایجاد اشتغال و تولید در جامعه استفاد کنیم و یک کار نو و جدیدی را برای بهتر کردن کالاها انجام دهیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: هزینه کردن در پژوهش صرفا منجر به نتیجه‌گیری نمی‌شود، نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم،تکنولوژی جدید تجاری است باید از دانش ثروت تولید کنیم.

ستاری با بیان اینکه باید شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شوند اظهارکرد:ایجاد مراکز تحقیقاتی تنها چاره کار نیست بلکه باید شرکتهای دانش بنیان در کشور ایجاد شود تا از علم تولید ثروت صورت گیرد.

وی گفت:ما 50 درصد درصد هزینه‌های خرید تجهیزات را به دانشگاه‌ها پرداخت می‌کنیم اما حاضر نیستیم این هزینه ها را برای ساختن ساختمان صرف کنیم.

  معاون علمی و فناوری رییس جمهوربا بیان اینکه هیچ مشکلی بابت اعطای تسهیلات نداریم اظهار کرد: توسعه شرکتهای دانش بنیان  یکی از بحث های مهم  ماست و برای پرداخت تسهیلات هیچ مشکلی نداریم تا سقف 300 میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت می­کنیم.

ستاری افزود: دانشگاه باید به حالت پژوهشی و تولیدات علمی تبدیل شود ما از هر حرکتی که دانشگاه را از حالت بالینی خارج کند حمایت می­کنیم.

وی بیان کرد: بابت فروش تحقیقات به شرکت دانش بنیان 5 درصد به دانشگاه پول می­دهیم.

ستاری افزود: معاونت از حمایت از مراکز رشد  که باعث ایجاد اشتغال در کشور شود با اعطای وام نیز از برنامه‌های معاونت است

اما در زمینه ایجاد زیرساخت، در حال حاضر به‌جز در برخی موارد خاص امکان کمک و حمایت وجود ندارد. به طور مثال در حوزه دارویی با اخذ نامه از رییس جمهور به‌راحتی می‌توان مرکز تولید دارو احداث و کمک‌های مالی دریافت کرد.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: معاونت به پژوهش‌های پایه بها می‌دهد؛ هدف معاونت این است که پژوهش ها در صورتی انجام شود خریدار داشته باشند.

وی با بیان این‌که هم‌چون گذشته در زمینه نمایشگاه تجهیزات 40 درصد تخفیف سالیانه توسط معاونت تقبل می‌شود، افزود: پزوهش‌هایی که روی هوا تعریف می‌شود و قابل استناد نیست ارزشی نخواهد داشت.

ستاری افزود: معاونت باید صندوق پژوهشگران در پژوهش‌های مشترک و تحقیقات مرز دانشی وارد شود و هزینه این پژوهش‌ها را به‌صورت کلی ارائه دهد.

استاندارخوزستان: محققان به دنبال اجرایی شدن طرح های خود باشند

استاندار خوزستان در ادامه این جلسه اظهارکرد: پیوند دانشگاه و صنعت و هدفمند و موثر بودن آن به عهده قانونگذار است بهترین جا براین پیوند علم و صنعت علمی کاربردی است.

عبدالحسن مقتدایی افزود: استان حوزستان بهترین پایگاه و جایگاه تنوع کار را در کشور دارد باید کارهای تحقیقاتی در این استان طوری انجام شود که برای این استان مثمر ثمر باشد و به افزایش تولید و کاهش بیکاری منجر شود.

وی بیان کرد: پول باید در جایی هزینه شود که ماندگاری و اثر پذیری آن در جامعه قابل لمس باشد.

استاندار خوزستان گفت: محققان باید بر تحقیقات خود نظارت داشته باشند و فعالانه پژوهش های خود را دنبال کنند

مقتدایی تاکید کرد: دستگاههای دولتی مانند یک خط کش هستند که تراز علمی آنها توسط دستگاه های دیگر قابل رقابت، کمتر باشد.

وی با بیان اینکه  کار تجاری مکانیزم بازار را اجرایی می­کند اظهارکرد: شرکت دانش بنیان باید کار تجاری انجام می­دهد کار تجاری نیز با تحقیقات بدست می­آید و کارهای تجاری نیز با پول باد آورده بدست نمی­آید.

استاندار خوزستان گفت: نگاهی که در حال حاضر دولت به بنگاه های دانش بنیان دارد علمی است و انتظار می روند که این شرکت ها به دنبال ایجاد اشتغال و شرکتی بر اساس طرحی و تحقیقی که ارائه می دهند باشند.

مقتدایی تصریح کرد: یکی از معضلاتی که بخش پژوهش با آن درگیر است در اختیار داشتن پول بدون داشتن هدف مشخص است، از سرمایه باید در جهت تولید و پژوهش و ایجاد بنگاه های اقتصادی فعال استفاده کرد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: اخبار ثبتی، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ثبت تخصصی شرکت و آدرس sabtesherkat.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.